Päänsärky, migreeni, leukaongelmat

Päänsärky on selkä- ja niskakivun jälkeen kiropraktikolla käyvien potilaiden yleisimpiä vaivoja. Tutkimukset osoittavat manipulaatiohoidon olevan tehokas hoitomuoto – tehokkaampi kuin mikään muu manuaalinen hoito – kun kyseessä on niskaperäinen päänsärky tai migreeni.

Niskaperäisestä päänsärystä on kyse, kun kipua esiintyy niskan ja kallonpohjan alueella tois- tai molemminpuoleisesti. Kipua voi heijastua pään ja kasvojen alueelle. Päänsärky alkaa niskan liikuttamisesta tai pitkittyneistä hankalista pään asennoista

Migreeni on uusiutuvaa, voimakkuudeltaan kohtalaista tai voimakasta usein toispuoleista särkyä ja se pahenee päivän mittaan. Siihen voi liittyä pahoinvointia ja valo- tai meluarkuutta. Migreeni ei aina poistu kokonaan käsittelyjen myötä, mutta yleinen hoitotulos on kohtausten harveneminen ja oireiden voimakkuuden väheneminen.

Selvitämme ensimmäisellä käyntikerralla millaisesta päänsärystä kärsit, teemme ortopedisen ja neurologisen tutkimuksen ja aloitamme hoidon. Annamme sinulle sopivia ohjeita, jotta saat päänsäryn hallintaan.

Leukaongelmat, leukasärky

Leukaongelmat haittaavat syömistä, nukkumista ja keskittymistä. Onko sinun vaikea avata tai sulkea suutasi, särkeekö leukaa tai kuuluuko leuasta lonksumista? Voit narskuttaa leukoja yöllä tai suu aukeaa vinoon. Leukasärky voi olla todella voimakasta ja tuntua hammassäryltä, joka vaihtaa paikkaa – välillä särkee ylä- ja välillä alahampaita. Leukanivel on kehomme käytetyin nivel, joten siinä olevat toimintahäiriöt ovat yleisiä. Ongelmia voi tulla yllättäen vaikkapa jonkin kovan tai sitkeän pureskelusta tai leukojen avaamisesta suurelle. Kiropraktikkomme Samantha Buchanan hoitaa leukanivelen toimintahäiriöitä, tule hoitoon ja varaa aika Samanthalle!

Copyright © 2010 Chiro1st. Kaikki oikeudet pidätetään.